SEO

  • BOOST SEO

    Få mere succes med søgemaskineoptimering

HVAD ER SEO?

SEO eller søgemaskineoptimering, der er en forkortelse af det engelsk begreb Search Engine Optimization, hvis formål er at fremme en hjemmesides placering i de organiske søgeresultater i søgemaskinerne f.eks. Google og Bing

Jo bedre hjemmesiden placeres ved søgning på relevante søgeord eller fraser, jo større er sandsynligheden, at hjemmesiden bliver besøgt af potentielle kunder. Søgemaskinerne opdaterer deres algoritmer hele tiden og det betyder, at når man arbejder med søgemaskineoptimering, er det vigtigt, at være opdateret på de nyeste tendenser, metoder, værktøj og best-practices i branchen.

Søgemaskineoptimering er ikke kun for websites. SEO er relevant for alt online indhold så som YouTube videoer.

HVORFOR ER SEO VIGTIG?

Når kommunikationen foregår digitalt, er det ikke længere envejskommunikation, du har faktisk mulighed for en direkte dialog via nye platforme og kanaler, der er langt mere omkostningseffektiv, fordi man langt mere præcist kan nå målgrupperne både i B2C og B2B.

SEO (søgemaskineoptimering) er i talrige undersøgelser kåret, som en af de mest cost-effektive kanaler inden for online marketing.

SEO konsulent, Lene Sachs, SEO-resultater

6 grunde til at optimere din hjemmeside

  • En hjemmeside har ingen værdi, hvis den ikke er synlig i Google.
  • Få skabt online synlighed og øget kendskab til dit brand.
  • Få flere besøg af potentielle leads.
  • Få flere kunder og øget indtjening.
  • I etablerede brancher f.eks. advokatbranchen er konkurrencen stor, også online.
  • Få øget din kendskabe til segmenternes søgeordshensigt, behov og online adfærd.

Vidste du?

93 % af alle online-færden begynder med en søgemaskine

Du vidste det godt allerede: For hvordan kommer du i det hele taget rundt på nettet, hvis du ikke bruger en søgemaskine som Google, Bing eller Yahoo.

Kilde: im Forza

ER SEO BLOT FOR STORE VIRKSOMHEDER?

Nej, uanset størrelse bliver en SEO-strategi vigtigere og vigtigere, da flere og flere danskere bruger søgemaskiner

  • 95% af danskerne foretrækker Google fremfor andre søgemaskiner.
  • 70% af dem, der søger på Google, klikker på SEO-tekster frem for Google Ads pga. banner-blindhed.

SÅDAN FÅR DU STYR PÅ SEO

8 GODE SEO-RÅD

  • Sørg for at have et mobilvenligt website

    Du skal have et mobilvenligt website af to årsager: Brugervenligheden og SEO. Google ranker mobilvenlige websites højere.

  • Optimer din loadhastighed

    Google belønner, når websitet har en hurtig loadhastighed. Loadhastigheden påvirker også salget. Jo hurtigere dit website er, jo flere konverteringer vil du få.

  • Optimer mod kundens købsrejse

    Opdel dine kunder i forskellige kategorier afhængigt af, hvor langt de er fra at købe hos dig. Du kan lave søgeordsanalysen ud fra de forskellige steps i købsrejsen.

  • Boost din CTR

    CTR står for Click Through Rate, og dækker over, hvor mange procent, der klikkes på dit resultat frem for andre. Du kan booste din CTR med velskrevne titler og meta-beskrivelser.

  • Få styr på indeksering

    Indeksering er Googles forståelse for vores website. Søgemaskinerne indsamler materiale fra websitet, og vurderer hvad siden handler om, og hvilke ord den skal findes på i Googles indeks.

  • Grundig søgeordsanalyse er altafgørende

    Formålet med en søgeordsanalyse er at skabe et match mellem:

    • De ord, vi bruger på hjemmesiden/webshoppen.
    • De ord, kunderne bruger til at søge efter dine ydelser/produkter.
  • Skriv først til mennesker, dernæst til Google

    Dine kunder skal have en god tekst, og Google skal have en god tekst. Fokuser først på dine kunder, og ram deres behov med de tekster, du skriver. Derefter kan du tænke relevante søgeord i teksten. Vær opmærksom på, at det skal komme i et naturligt flow.

  • Skab sammenhæng i on-page optimering

    Skab en rød tråd i alle elementerne.

4 GRUNDE HVORFOR DU SKAL VÆLGE EN SEO-KONSULENT

  • SEO(søgemaskineoptimering) af websitet vil koste dig tid og kræfter.
  • SEO tager tid fra dit kerneprodukt og dine kunder.
  • Prisen på at outsource SEO er mindre end tabet af eksisterende kunder.
  • Min erfaring gør, at jeg hurtigere vil opnå resultater.

Vidste du?

98% af brugerne klikker ikke videre

Når vi søger, scanner vi den første side hurtigt og kommer aldrig længere. NNGroups forskning viser, at kun 2% af brugerne klikker videre til side 2.
.

Kilde: NNGroup.com

Soegemaskine optimering, Lene Sachs. kunde

SÅDAN ARBEJDER JEG MED SEO

Jeg arbejder med en holistisk tilgang til SEO, da flere discipliner er med til at skabe succesfulde resultater.

Strategy

SEO-strategi

Søgeordsanalyse og markedsanalyse ligger et fundament for en strategi og søgeordsplan.

SEO-teknisk analyse

Kravspecifikation beskriver optimering af tekniske og indholdsmæssige fejl og mangler.

Fundament

SEO-tekster

Udarbejdelse af nye tekster og optimering af indhold.

ON-PAGE

Optimering af tekniske og indholdsmæssige fejl og mangler.

Effectiveness

Monitorering og rapportering

Overvågning af ranking på søgemaskinerne.

Optimering

Løbende justering og tilpasning af eksisterende indhold og plan.

Link building

Analyse

Relevante link building-muligheder, der findes hos ledende og respekterede online medier inden for branchen.

OFF-PAGE

Etablere links til din hjemmeside fra andre hjemmesider.

UDVALG AF REFERENCER

 
Vangsted Advokatfirma, logo
DANTID, logo

BOOK ET MØDE

Vil du gerne drøfte en SEO-løsning?
Lad os mødes og drøfte løsningen. Det er naturligvis uforpligtende.

Udfyld kontaktformularen, så kontakter jeg dig.