Hvad er SEO?

SEO eller søgemaskineoptimering, der er en forkortelse af det engelsk begreb Search Engine Optimization, hvis formål er at fremme en hjemmesides placering i de organiske søgeresultater i søgemaskinerne f.eks. Google og Bing.

Jo bedre hjemmesiden placeres ved søgning på relevante søgeord eller fraser, jo større er sandsynligheden, at hjemmesiden bliver besøgt af potentielle kunder. Søgemaskinerne opdaterer deres algoritmer hele tiden og det betyder, at når man arbejder med søgemaskineoptimering, er det vigtigt, at være opdateret på de nyeste tendenser, metoder, værktøj og best-practices i branchen.

Søgemaskineoptimering er ikke kun for websites. SEO er relevant for alt online indhold så som YouTube videoer.

SEO konsulent, Lene Sachs, SEO-resultater

Hvorfor er SEO vigtig?

Når kommunikationen foregår digitalt, er det ikke længere envejskommunikation, du har faktisk mulighed for en direkte dialog via nye platforme og kanaler, der er langt mere omkostningseffektiv, fordi man langt mere præcist kan nå målgrupperne både i B2C og B2B.

SEO er i talrige undersøgelser kåret, som en af de mest cost-effektive marketingkanaler.

  • En hjemmeside har ingen værdi, hvis den ikke er synlig i Google
  • Synlighed online øger kendskab til dit brand
  • Få bedre placeringer i søgeresultaterne
  • Få mere trafik og flere konverteringer
  • Få øget kendskab til segmenternes søgeordshensigt, behov og adfærd
  • Få mere indsigt i konkurrenternes SEO-strategi

Vidste du?

98% af alle online-færden begynder med en søgemaskine

Du vidste det godt allerede: For hvordan kommer du i det hele taget rundt på nettet, hvis du ikke bruger en søgemaskine som Google, Bing eller Yahoo?

Kilde: im Forza

Er SEO kun for store virksomheder?

Nej, uanset størrelse bliver en SEO-strategi vigtigere og vigtigere, da flere og flere danskere bruger søgemaskiner

  • 95% af danskerne foretrækker Google fremfor andre søgemaskiner.
  • 70% af dem, der søger på Google, klikker på SEO-tekster frem for Google Ads pga. banner-blindhed.

Vidste du?

98% af brugerne klikker ikke videre

Når vi søger, scanner vi den første side hurtigt og kommer aldrig længere. NNGroups forskning viser, at kun 2% af brugerne klikker videre til side 2.

Kilde: NNGroup.com

Hvorfor skal du hyre en SEO-konsulent?

  • Tidskrævende, det tager ca. 6-8 måneder for komme til tops i søgemaskinerne
  • SEO-indsatsen tager tid fra dit kerneprodukt og dine kunder
  • Prisen på søgemaskineoptimering kan koste mindre end tab af fokus på kunderne
  • SEO-indsatsen krævet at man skal kunne mestre mange ekspertiser på en gang

Soegemaskine optimering, Lene Sachs. kunde

Hvorfor THINKWEB?

Som søgemaskineoptimeringskonsulent hjælper jeg med at skabe eksponering og salg online.

Med mere end 15 års erfaring med SEO og digital marketing for danske og udenlandske virksomheder, kan jeg som digitale marktingkonsulent give dig en professionel rådgivning og hjælp til en løsning, der skaber bedre placeringer, mere trafik og flere konverteringer.

  • Bedre placeringer i søgeresultaterne

    Få rådgivning om hvad der skal til for at opnå topplaceringer på side 1.

  • Et knivskarpt fokus på søgeadfærden

    Få afdækket dine kunders behov og pain points med datadrevet marketing.

  • Brugerorienteret kommunikation

    Få klikbare SEO-tekster, der vækker interesse og skaber trafik til din hjemmeside.

  • SEO kræver et teknisk fundament

    Få styr på det tekniske set-up og søgemaskinernes algoritmer.

Sådan udarbejdes SEO

Jeg arbejder med en holistisk tilgang til SEO, da flere discipliner er med til at skabe succesfulde resultater.

Strategi

SEO-strategi

Søgeordsanalyse og markedsanalyse ligger et fundament for en strategi og søgeordsplan.

SEO-teknisk analyse

Kravspecifikation beskriver optimering af tekniske og indholdsmæssige fejl og mangler.

Fundament

SEO-tekster

Udarbejdelse af nye tekster og optimering af indhold.

ON-PAGE

Optimering af tekniske og indholdsmæssige fejl og mangler.

Effektivitet

Monitorering og rapportering

Overvågning af ranking på søgemaskinerne.

Optimering

Løbende justering og tilpasning af eksisterende indhold og plan.

Link building

Analyse

Relevante link building-muligheder, der findes hos ledende og respekterede online medier inden for branchen.

OFF-PAGE

Etablere links til din hjemmeside fra andre hjemmesider.

Kom i gang med 8 tips

  • Få styr på indeksering

    Indeksering er Googles forståelse for vores website. Søgemaskinerne indsamler materiale fra websitet, og vurderer hvad siden handler om, og hvilke ord den skal findes på i Googles indeks.

  • Grundig søgeordsanalyse er altafgørende

    Formålet med en søgeordsanalyse er at skabe et match mellem:

    • De ord, vi bruger på hjemmesiden/webshoppen.
    • De ord, kunderne bruger til at søge efter dine ydelser/produkter.
  • Skriv først til mennesker, dernæst til Google

    Dine kunder skal have en god tekst, og Google skal have en god tekst. Fokuser først på dine kunder, og ram deres behov med de tekster, du skriver. Derefter kan du tænke relevante søgeord i teksten. Vær opmærksom på, at det skal komme i et naturligt flow.

  • Skab sammenhæng i on-page optimering

    Skab en rød tråd i alle elementerne.

  • Sørg for at have et mobilvenligt website

    Du skal have et mobilvenligt website af to årsager: Brugervenligheden og SEO. Google ranker mobilvenlige websites højere.

  • Optimer din loadhastighed

    Google belønner, når websitet har en hurtig loadhastighed. Loadhastigheden påvirker også salget. Jo hurtigere dit website er, jo flere konverteringer vil du få.

  • Optimer mod kunderejsen

    Opdel dine kunder i forskellige kategorier afhængigt af, hvor langt de er fra at købe hos dig. Du kan lave søgeordsanalysen ud fra de forskellige steps i kunderejsen.

  • Boost din CTR

    CTR står for Click Through Rate, og dækker over, hvor mange procent, der klikkes på dit resultat frem for andre. Du kan booste din CTR med velskrevne titler og meta-beskrivelser.

Kontakt

Kan jeg hjælpe dig?

Få min hjælp til at få flere kunder og mere omsætning med SEO. Få afklaring på dine spørgsmål om SEO, og om vi er et godt match.

Jeg glæder mig til at tale med dig.